Guilin en eruit - Reisverslag uit Guilin, China van Leander Veer - WaarBenJij.nu Guilin en eruit - Reisverslag uit Guilin, China van Leander Veer - WaarBenJij.nu

Guilin en eruit

Door: Leander van der Veer

Blijf op de hoogte en volg Leander

19 Oktober 2014 | China, Guilin

Lieve mensen,

Ook deze keer ben ik weer een beetje laat met het vervolg van mijn blog. Ik vertel jullie hoe de laatste twee dagen waren in Guilin/Yangshuo, vervolgens de afgelopen twee weken op de universiteit.

Vrijdag 3 Oktober: Mijn laatste hele dag in Guilin en Yangshuo. Deze dag ging ik naar Yangshuo om vanaf daar een motortaxi naar ‘Moon hill’ te nemen. Eenmaal aangekomen bij ‘Moon hill’ , probeer ik van de motor af te stappen en brand ik mijn kuit aan de uitlaat. Een vieze brandwond was het gevolg. Na wat koelen ging het uiteindelijk prima. Vervolgens dacht ik even deze puist te beklimmen, maar dat bleek nog aardig pittig te zijn. Helemaal doorweekt van het zweet bereikte ik de top waar ik een prachtig uitzicht vond over de hele omgeving. Na enkele foto’s en rust momentjes besloot ik weer naar beneden te gaan om vanaf daar een motortaxi te pakken richting ‘Dragon Bridge’. Deze brug bleek alleen wel tientallen kilometers verderop te zijn. Maar goed! Ik had voor de rest niks gepland en besloot achterop de motor te springen. Het bleek een zeer goede beslissing, want de rit naar deze brug toe; WAUW. Dwars door de bergen achterop een motor met een heerlijk briesje in het gezicht om lekker af te koelen van de klimpartij op ‘Moon Hill’. Een momentje van geluk! Aangekomen bij de brug heb ik weer een bamboo raft tocht gedaan op een rustigere, maar toch nog zeer toeristische Yulong River. Heerlijk de rivier af dobberen op een bamboe raft dat af en toe, hier en daar even een watervalletje meepakte. Eenmaal terug bij ‘Dragon Bridge’ ging ik weer terug naar Yangshuo om vanaf hier de bus terug te pakken naar Guilin. Wederom een geslaagde dag!

Zaterdag 4 Oktober: De dag van mijn vertrek uit Guilin! Aangezien ik ruim op tijd wilde zijn voor de trein besloot ik de ochtend en het begin van de middag in Guilin te blijven. Wandelen stond op mijn programma. Maar voordat deze wandeltocht begon, besloot ik toch maar even langs de dokter te gaan om mijn kuit te laten ontsmetten. Het laatste wat je wilt in zo’n land is een infectie oplopen. Na een kortstondig bezoekje aan het uitgeleefde ziekenhuis in Guilin, ging ik vervolgens op weg. Het blijft een indrukwekkende omgeving, hoe vaak je het ook al gezien hebt. Aan het einde van de dag ging ik naar het station, waar ik de Aziatische ‘TGV’ terugnam naar Wuhan. Wat een geslaagde trip!

Afgelopen twee weken: In de afgelopen twee weken ben ik begonnen aan mijn (werk)colleges op de Wuhan University of Technology. Ook dit was natuurlijk niet zoals ik had verwacht. Om heel eerlijk te zijn, viel het niveau me tegen. Het niveau van Engels van de leraren verschilt enorm. De een kan uitstekend Engels, de ander heeft moeite om het getal 20 te vertalen naar het Engels. Soms vraag je jezelf af hoe deze personen bevoegd kunnen zijn om op Master-niveau les te geven. Het geluk is er dat er nog steeds een boek is waar alles duidelijk in staat. Alhoewel, het soms nog wel in het ‘Chinglish’ staat (Chinees + Engels). Een absoluut toppuntje van deze laatste twee weken is dat ik de beste Chinese leraar heb. Grappig, serieus, duidelijk en vriendelijk. Wat wil je nog meer? Het is een hele ervaring om in China lessen te volgen. Het gaat er vaak gewoon anders aan toe. Al met al is het bijzonder om hier te zijn. Nieuwe contacten, nieuwe vrienden. Dat maakt het zo leerzaam en waardevol voor de toekomst.

Tot snel allemaal!

  • 19 Oktober 2014 - 15:19

    Wilco:

    Hoi Leander

    Wat een mooi en boeiend verhaal, je maakt een hoop mee daar in het verre china.
    Ik wens je nog een goede en leerzame tijd toe, succes.
    Groeten Wilco

  • 27 Oktober 2014 - 20:56

    Joke Van Der Veer:

    Lieve Leander,

    Ik had je vader gevraagd naar je mailadres en ik krijg direct een link doorgestuurd!
    Hartstikke leuk om te lezen hoe het daar met je gaat!
    Wat een belevenissen, zeg!
    Super leuk dat je dit allemaal kunt doen en daar ook echt van kan genieten.

    Pas wel goed op jezelf hé? Je moeder is niet even in de buurt om je wond even te verbinden
    alhoewel ik denk dat ze op afstand nog meer krachtige en bemoedigende woorden jou toe kan
    spreken via skype dan anders van dichtbij :)

    Hé kerel, geniet van al het moois daar en we hopen snel weer iets van je te horen en je straks
    over een paar maanden weer te spreken. Heel veel liefs en een dikke tút út Grou, tot gauw.
    Ook de hartelijke groet'n van Eelke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leander

Moon hill!

Actief sinds 11 Sept. 2014
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 3517

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 24 Januari 2015

Studeren in Wuhan, China

Landen bezocht: